Exposició "100 anys de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya"

 

 

Cartell de l'exposició

Informació de Exposició "100 anys de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya"

Nom de l'esdevenimentExposició "100 anys de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya"
UbicacióSala d'exposicions de la Casa Lluvià
Direcció C. de l'Arquitecte Oms, 5
MunicipiManresa
Comarcabages

Informació sobre Exposició "100 anys de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya"

El proper 30 de setembre s’inaugura a Manresa l’exposició “100 anys de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya”, amb motiu de commemorar el centenari de la creació del projecte de recol·lecció folklòrica més ambiciós dut a terme en la història catalana. La inauguració de l’exposició, que tindrà lloc a les 18.30 hores a la Casa Lluvià, serà un dels eixos més importants de l’any 2022, que està dedicat a la commemoració del centenari. L’entrada serà gratuïta.

El projecte va ser impulsat per Rafael Patxot i Jubert amb el suport de l’Orfeó Català, l’any 1922, amb l’objectiu de recuperar, estudiar i retornar al poble català el seu propi corpus musical. L’exposició, comissariada per Jaume Ayats i produïda pel Departament de Cultura, mostrarà la convulsa història d’aquest projecte, així com la seva gènesi, característiques i evolució.

Durant el recorregut, la visita permetrà descobrir els materials gràcies a la mediació de Mn. Josep Massot i Muntaner. A més, els visitants podran accedir a documents complementaris a través de codis QR amb diversos eixos temàtics. Una oportunitat única per conèixer la riquesa del nostre patrimoni musical i mantenir-lo viu.

Fires i festes de Catalunya © 2023