III Encontres aproximatius de Postbouesia
Categories:
Música - Concerts
FINALITZAT
Una vintena d’artistes i la distància de seguretat que marca la COVID-19 formarà part de la dramatúrgia. La improvisació com a sinònim de no planificació, un encontre fortuït on no hi ha ni càlcul, ni estratègia, ni premeditació, on les coses, en aquest cas la música o la creació artística, flueixen perquè sí i on qui mana és l’atzar i la casualitat. “Serà un encontre de músics, ballarines i altres artistes que servirà per teoritzar des de dins de la pràctica de la música i de la improvisació, amb sons, però també amb paraules”, apunta Miquel Àngel Marín, músic i ideòleg de la proposta. El concert-perfomance, situarà a escena vuit músics (violí, contrabaix, clarinet baix, trombó, dos bateries, campanes i electrònica), quatre cantants, tres ballarines, una actriu i una escenògrafa), tots ells dirigits pel soundpainter Arnau Millà, per donar vida a una mena d’instal·lació humana, on la distància de seguretat entre persones que imposa la pandèmia del coronavirus s’ha incorporat a la dramatúrgia de l’acte. Només les ballarines es podran desplaçar per l’espai, mentre que la resta de protagonistes de l’acció hauran de romandre a la posició prèviament assignada. El Col·lectiu Free’t té la base d’operacions a Lleida però està format per artistes de diverses disciplines, procedències i nacionalitats i fa servir sobretot el soundpainting i la improvisació en la creació dels espectacles i accions, amb la intervenció del músic ebrenc d’electrònica Carlos Martorell, Shoeg. #ciclesifestivalsmusicals